Sneško domaćica

Sneško domaćica

Volim da kuvam i pripremam razna jela, poslastice, peciva, kolače, torte ... za moju porodicu i prijatelje. Uživajte i vi sa nama.

недеља, 30. август 2015.

PEČENI DŽEM OD ŠLJIVE POŽEGAČE BEZ ŠEĆERA






Možda neko pomisli kada su šljive u pitanju da su sve šljive samo šljive ali medju njima je velika razlika. Moja prijateljica  Gaga u kujni je lepo to opisala u svom postu Pekmez od šljiva.
Mogu samo da dodam da džem od šljive stenlej i šljive požegače imaju razliku i to ogromnu. Stenlej šljive zadržavaju lepu bordo boju i ljuska se bukvalno istopi prilikom tretiranja a kod šljive požegače menja se boja u boju čokolade a ljuska ostaje i može samo ako se usitni blenderom da se ne oseti a i ukus je drugačiji, malo opor. 










POTREBNE NAMIRNICE:

- 6 kg šljiva požegača
- vanila tečna ili vanilin šećer
- cimet po želji












PRIPREMA:


Šljive oprati i očistiti od koštica. Staviti očišćene šljive u pekač i poklopiti poklopcem pekača. 
Staviti u zagrejanu rernu na 200C stepeni. Posle jednog sata promešati a za to vreme će šljive pustiti svoj sok, i smanjiti vatru na 150C stepeni. Ostaviti u rerni još 2 sata, jer u mom slučaju je trebalo toliko da se ukuvaju šljive i ostanu bez tečnosti. Pošto su šljive ostale cele, jer zbog svoje specifične opne koja se ne raskuva kuvanjem uzela sam štapni mikser i usitnila šljive. Tako sam dobila kašu boje čokolade. Vruć džem sam sipala u tegle do samog vrha, zatvorila metalnim poklopcem i okrenula naopačke. Pokrila sam tegle salvetom i ostavila da se ohlade. Sutradan tegle ohladjene okrenite i odložite u ostavu.










Savet: šećer nisam koristila jer šljive su slatke same po sebi a i nesmem da koristim šećer u ishrani a vi ako volite sladji džem slobodno dodajte. Tokom pečenja sam koristila vruć vazduh a vi to radite na način koji vaša rerna ima. 

 

Нема коментара:

Постави коментар

Možete komentarisati ali bez uvredljivih sadržaja.