Sneško domaćica

Sneško domaćica

Volim da kuvam i pripremam razna jela, poslastice, peciva, kolače, torte ... za moju porodicu i prijatelje. Uživajte i vi sa nama.

понедељак, 29. август 2016.

DOMAĆI KEČAP BEZ ŠEĆERA













Sada je vreme za ostavljanje paradajza za zimu. Već sam sušila čeri paradajz i pravila sok i salatu i sad je došao red na kečap. Ne kupujem kečap iz radnje jer je pun konzervansa, raznih aditiva i šećera već pravim sama. Pravim svake godine pa sam dodavala i papriku i jabuke ali ovaj put sam rešila da napravim kečap samo od čeri paradajza i bez dodavanja šećera i ulja. Za to sam ponovo iskoristila moj pekač, koji mi je nezamenljiv pomagač.











POTREBNE NAMIRNICE:

- 10 kg čeri paradajza
- 100 g sušenog crnog luka
- 1 kesica bele slačice u zrnu - samlevena
- pola kesice korijandera u zrnu - samlevena
- 1 kašičica kima - samleven
- 1 kašičica lovora - samleven
- 1 kašičica kurkume u prahu
- pola kašičice djumbira u prahu
- 5 kašičica mlevene slatke paprike
- 4 kašike sušene zeleni - samlevena
- 2-3 kašike sitne morske soli
- pola kašičice bibera - samleven
- 100 g suvog groždja
- 150 ml crnog vina
- 1 veza peršunovog lista
- pola veze celerovog lista
- 100 g pečene leblebije - samlevene
















PRIPREMA:


U veliki pekač stavite opran čeri paradajz, ne morate da ga sečete samo očistite peteljke. Stavite u rernu zagrejanu na 200 C stepeni. Ostavite da se zagreva paradajz i sam će pustiti tečnost i popucati.

Dok se paradajz zagreva pripremite začine. Ako nemate korijander, slačicu, kim, lovor, zelen, biber usitnjene a imate mlin za kafu iskoristite to i sve ove začine sameljite u prah. Kurkumu i djumbir možete da nadjete već samlevene. Mislim da i ovi drugi začini mogu da se nadju u samlevenom stanju. Suvo groždje očistite i potopite u crno vino. Leblebijie sameljite i prelijte sa malo hladne vode da budu vlažne, gušće nego za palačinke.

Kada se paradajz zagrejao, kroz nekih sat vremena, izvadite pekač, otklopite i dodajte polovinu začina samlevenih u prah, crni luk osušeni, suvo groždje zajedno sa vinom, list peršuna i celera i deo soli. Promešajte, ponovo poklopite i vratite u rernu da se dalje kuva.

Kroz sat vremena ponovo izvadite pekač iz rerne i štapnim mikserom sve izmiksajte da dobijete kašu. Dodajte ostatak začina i leblebije samlevene i vratite da se kuva još jedan sat. Dodajte i so i probajte da slučajno ne presolite. Kuvajte sve dok ne dostigne gustinu da se teško odvaja od kašike, da ne curi.

Posle nekih tri do 4 sata kečap treba da bude gotov. Meni je  trebalo toliko. 

Pripremite sterilisane tegle i poklopce. U tegle sipajte vruć kečap do vrha tegle, zatvorite poklopcem i okrenite tegle na poklopce. Ostavite pokrivene tegle da se ohlade. Onda ih vratite u prvobitni položaj i odložite u ostavu.

Kečapu nije potrebno dodavati bilo kakav konzervans jer tegle napunjene do vrha pa okrenute naopako povuku vakum i na taj način je kečap bezbedan od budjanja.

Koristite kečap kao namaz za hleb, pripremanje jela, sosova, pica. Ljuske se štapnim mikserom usitne pa se ni ne osete a i semenke, a meni lično i ako se neka vidi ne smeta.

Od ove količine paradajza se dobije 8 velikih tegli kečapa.















 

Ja sam mazala kečap na hleb i imala odličan doručak.


























 


Prijatno!




Нема коментара:

Постави коментар

Možete komentarisati ali bez uvredljivih sadržaja.